Pin-up'owy sernik z makiem na święta


Czy buszujecie czasami nocą w lodówce? Mi czasami się to zdarza, szczególnie jeśli czeka tam na mnie coś pysznego. Do takich kuszących rzeczy należy na pewno sernik. Tym razem zrobiłam jego ciut inną, pin-up'ową wersję. Zdecydowałam się dodać bitą śmietanę i pyszny wiśniowy sos, który zamieni w poezję nawet najnudniejszy deser! Sernik był świetnym pretekstem do użycia mojego ukochanego miksera Kitchen Aid. Dzięki niemu, w kuchni, czuję się jak gospodyni w latach pięćdziesiątych! 
Przepis możecie wypróbować podczas nadchodzących świąt. Dodatek maku sprawia, że smakiem nawiązuje on do makowca, tak powszechnego w Polsce na świątecznym stole.

Tu przepis:
700 g twarogu, ja użyłam President
4 jaja
2 łyżki mąki pszennej
150 g cukru pudru
wanilia, ekstrakt lub miąższ
4 łyżki masy makowej z bakaliami
mrożone wiśnie

Ser miksujemy z jajkami. Polecam oddzielenie żółtek i ubicie białek przed zwieszaniem z masą. Dodajemy mąkę, cukier, ekstrakt oraz mak. Nie miksujemy zbyt długo aby masa nie stała się zbita. Przekładamy do formy. Na górze układamy mrożone wiśnie. Pieczemy w 180 stopniach przez 1h i 20 minut. Po upływie czasu wyłączamy piekarnik i uchylamy drzwiczki. Nie wyciągamy sernika do ostudzenia piekarnika, aby nie opadł.
Kiedy spód sernikowy będzie już chłodny ubijamy śmietanę 30% (dodałam 2 łyżki cukru pudru) i rozprowadzamy ją na cieście. Na bitą śmietanę nakładamy sos wiśniowy. Szybki sposób jego przygotowania wygląda następująco:
1 kg mrożonych wiśni zasypujemy trzema łyżkami brązowego cukru, zostawiamy do rozmrożenia. Gotujemy z 5 łyżkami wiśniówki. Na koniec zagęszczamy sos dwoma łyżeczkami skrobi ziemniaczanej. Pamiętajcie aby skrobię rozpuścić najpierw w małej ilości zimnej wody. Unikniecie grudek.

Smacznego!

Przepis na sernikowy spód zaczerpnęłam z bloga White Plate, który zawsze mnie inspiruje.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz